خوانا نیست?
ورود جستجو ثبت نام

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

سفری 2 روزه به کوالالامپور

سلام مدتها بود که قصد داشتم سفری برم و آب و هوایی‌ عوض کنم چون واقعا به آن نیز داشتم، تصمیم رفتن به تور کوالالامپور بود ، چون  نمی دونستم دقیقا چند روز می‌خوام اونجا بمونم برای همین تصمیم گرفتم فقط یک بیلیت یک طرفه بگیرم . بعد از تهیه بلیط در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۵ و با ایر لین ماهان به کوالا سفر کردم.

ساعت رفته پرواز ما ۳ عصر بود و خوشبختانه چون پرواز مستقیم بود سات ۹ شب به کوالالامپور رسیدم.

هتلی که از قبل انتخاب کرده بودم هتل ۵ ستاره ی شرایتون بود که در خیابان جالان سلطان اسماعیل واقع شده است ، بعد از پرداخت پول  هتل برای ۲ روز ، اتاقی در هتل شهراتون تحویل گرفتم ،اتاق‌های هتل شرایتون شیک تمیز و عالی بودن. بعد از دوش گرفتن خوابیدم تا از فردا به دیدن جاذبه هایی برم که برام اولویت داشتن.

روز اول

بد از خوردن صبحانه ، گشت و گذارم در کوالالامپور را با خیابان پاتنگ در محله‌ چینتون شروع کردم ، در منطقه ی چینتون بوی غذاهای خوشمزه ی محلی پیچیده بود،علاوه بر این در آنجا انواع صنایع دستی‌ ، زیورآلات و پوشاک فروخته میشد. باید خاطر نشان کنم که قیمت‌ها بسیار مناسب بودن ، بعد از گردش و خرید از یک سری مغازه ها در چینتون مقصد بعدی من بازدید از برج های دوقلوی پتروناس،مانارکال تاور،برج سلطان عبدل صمد و میدان آزادی بود

شهر زیبای کوالا را می‌توان  قطب اصلی‌ جنوب شرق آسیا کوالالامپور نامید ، بعد از خوردن غذایی‌ در همان حوالی میدان آزادی کوالا  به باغ دریاچه (لیک گاردن) رفتم ، و به توریستهای که طبیعت دوست هستن پیشنهاد می‌کنم حتما از این جا دیدن کنن .

پارک دریاچه در خیابان ۹۲ قرار گرفته و در آنجا پروانه های زیاد و بسیار زیبا و رنگارنگ زندگی‌ می‌کنن در کنار آن هم پارک پرندگان دیده میشود که انواع پرندگان در آنجا پرورش داده میشوند،علاوه بر پارک دریاچه ، من از جاذبه‌های دیگری مثل باغ ارچید ، خانه پارلمان ، بناهای تاریخی‌ باستانی در کوالا که برای هر توریستی قطعاً بسیار جذاب دیدنی‌ است نیز بازدید کردم.

بعد از گشت گذاری که از صبح داشتم و اصلا متوجه گذر زمان نشدم ، ساعت حوالی ۱۰ شب بود و باید برای شام رستورانی پیدا می‌کردم بعد از سرچ کردن در گوگل ، رستوانی با نام جالان الور در منطقهٔ بوکیت بینتانگ بیشتر از بقیه نظرم را جلب کرد.

در آنجا غذایی‌ به اسم  (بک کات تطعه) که طعمی لذیذ و وسوسه انگیز داشت سفارش دادم . بعد از خروج از رستوران  در فاصلهٔ ۱۰ دقیقه‌ای از منطقهٔ بوکیت بیتنگ در همان نزدیکیها چندین فود کورت با حال و هوای چینی‌ در آنجا بود که بسیار هم شلوغ بودند ، بلغور ذرت سرخ شده ، ماهی دودی، بله مرغ گریل شده با نوشیدنی‌ از غذاهای اصلی‌ در آنجا بود، کمی‌ بد به هتل برگشتم.

روز دوم

بد از خروج از هتل به غار باتو(باتو کیو)رفتم ، که چند معبد و عبادتگاه هندی و بودایی در آنجا ساخت شده بود ، معابد هندو‌ها بسیار رنگارنگ و با شکوه طراحی شده بودن ، بد از دیدن نمای بیرونی عبادتگاها به داخل آن رفتم که فضای داخلیش هم تحسین برانگیز و پر از آرامش بود،مقصد بعدی من برج طلایی‌ در منطقهٔ لرد  مرگا بود که از مرکز شهر تا برج طلایی‌ ۳۰ دقیقه‌ای فاصله داشت ، در منطقه لرد مرگا معابد زیادی ساخته شده که روی ارتفاعات بنا شده است که توریستها میتوانند از ارتفاع آن بالا بروند تا از  معبد اصلی‌ که کاتادرال هست دیدن کنند ، از پایین تا معبد کاتادرال ۲۷۲ قدم فاصله هست،

بعد از بازدید از معبد کاتادرال به مرکز شهر رفتم و ناهار خوردم و برای عصر تصمیم گرفتم از موزه ملی‌ پارسه دیدن کنم،از مرکز شهر با مترو به نزدیکیهای موزه رفتم که بازدید از آنجا هم رایگان بود. در آنجا انواع و اقسام پارچه را میتونستی ببینی‌  و با نوع تهیه انواع پارچه ها ، تاریخش و تفاوت انواع پارچه ها آشنا شوی.

بعد از آنجا به مراکز خرید کوالالامپور رفتم ، نکته ی  دیگر درباره ی کوالالامپور این است که کل شهر پر از مراکز خرید است ، در آنجا انواع برند‌های آمریکایی ، اروپایی‌ دیده میشد ، بعد از  آن هم  به کافه ایی رفتم و آخری شب به هتل شرایتون برگشتم ،سفر ۲ روزه‌ من به کوالا فردای آن صبح به پایان رسید و به خانه برگشتم با خاطراتی به یادماندنی از کوالالامپور

پایان

هتلی که اقامت داشتم

مناطق و جاذبه های گردشگری که دیدن کردم

از کوالالامپور بیشتر بدانیم

• موقعیت

شهر کولالامپور غرب مالزی واقع شده است شهری ساحلی و بسیار زیباست که علاوه  40 خط هوایی بندری نیز در نزدیکی شهر وجود دارد.همچنین سرویس های حمل و نقل فراوارن دسترسی های این شهر را راحتتر کرده است.

فرهنگ این شهر تلفیقی از سه فرهنگ چینی، مالایی و هندی است که جاذبه های گردشگردی بسیاری را به همراه خود دارند.

• مختصات جغرافیایی

۰۳°۰۸′۵۱″ شمالی ۱۰۱°۴۱′۳۶″ شرقی / ۳.۱۴۷۵۰° شمالی ۱۰۱.۶۹۳۳۳° شرقی / 3.14750; 101.69333

• مساحت

2,628 میلیمتر

• روزهای یخبندان سالانه
  • توضیح کلی وضعیت اقتصادی

با وجود اینکه پایتخت اداری و دولتی مالزی به پوتراجایا انتقال پیدا کرده است ولی کماکان کولالامپور شاهرگ اقتصادی کشور است. این شهر مرکز تمامی امورهای مالی ، بیمه ، املاک، رسانه وهنراست. در واقع اکثر شرکت های مالزی، سفارتخانه ها، کمیسیون ها در کولالامپور قرار گرفته است.

در حال حاظر بیشترین رشد اقتصادی وصنعتی در کشور مالزی توسط کولالامپور و مناطق اطراف آن صورت گرفته است. همچنین به دلیل قرار گرفتن فرودگاه های بین المللی و بندر کلانگ رشد اقتصادی به سزایی برای کشور مالزی دارد.