خوانا نیست?
ورود جستجو ثبت نام

جاذبه های گردشگری سبو

سفر به جزایر برتر آسیا سبو بوراکای پالاوان

من قبلا که به فیلیپین سفر نکرده بودم تا اینکه فرصتی پیش آمد و سفری ۱۴ روز به تور فیلیپین داشتم . در آنجا گردش در سواحل , قایقرانی ،شنا در آبشار فیلیپین ، خرید از جزیره ، ریلکس کردن در ساحل و خوردن غذا‌های مهیج برآیم خاطره به یاد ماندنی بود . ۳ روز اول سفرمان در جزیره سبو بود . که جایی را پیدا کردیم و از نوشیدنی و غذاهای بومی و آب و هوای بی‌ نظیرش استفاده کردیم و برای ما خیلی‌ دوس داشتنی بود  و ما بقیه زمان باقی‌ مانده را برای گشت و گذار در شهر اختصاص دادیم. برنامه ‌ام برای روز دوم این بود که با اتوبوس به ساحل پاناگ ساما برویم , جاذبه اصلی پناگ ساما در منطقه موبال بلل هست که در جنوب غربی سبو قرار گرفته است و جای بی‌ نظیری برای شنا و اسکی رو آب و موج سواری وا استراحت در کنار آب شار . روز سوم همچنان در جستجوی تمام نشدنی زیبای های این شهر بودیم و خستگیمان با زیبایی ‌‌های دنیا از بین میرفت و در آخر روز چهارم  بعد از اینکه از خواب بیدار شدیم به سمت فرودگاه رفتیم تا از سبو به النیدو برویم.

جالب است که بدانید جزیره پالاوان در سال ۲۰۱۵ زیبا‌ترین جزیره دنیا نامیده شد بود که من میخواستم دلیل اینکه این همه تعریف از این جزیره هست را بدانم...

بعد از ظهر ما به النیدو رسیدیم و بعد از اجاره سوئیت  در اطراف النیدو شام خوردیم , فردای آن‌ روز تصمیم گرفتیم یکی‌ از تور‌های آپشنال را انتخاب کرده و خوشبختانه تور ما از ساعت ۹ صبح شر‌وع میشد و تا عصر ادامه داشت در تور ما ۵ نفر بود و سوار قایق شدیم و مقصد اول مان جزیره هلی کوپتر بود . در آنجا یک ساحل کوچک بود که بیشتر برای غواصی از آن‌ استفاده میکردند . قایق ما در منطقه‌ ای بود به اسم ساحل پنهان که با شنهای سفید یک دست پوشیده شده بود حیرت انگیز بود این همه خلقت شگفت انگیز دور تا دور , دیوار‌ها با سنگ آهک پر شده بود سواحل در فیلیپین بسیار دیدنی  و آب رود خانه‌ها زلال و شفاف بود.

بعد از بازدید از ساحل پنهان به قایقمان بر گشتیم و قایق سواری کردیم با آموزشی که قبلش دیده بودیم .

ساحل راز هم در آنجا بود که به زیبای ساحل پنهان نبود... برای رفع گرسنگی در این مسیر نیاز به رستوران داشتیم که در یه اقامت گاه عالی‌ ایستادیم غذا‌های رستوران بیشتر دریایی بود مثل ماهی ,‌ خرچنگ , میگو , مرغ گریل شده  و میوهای بسیار شیرین مخصوصاً هندوانه و آناناسی کوچیک تر از خودمون . آخرین مقصد ما در آن‌ روز عبادت گاهی‌ بود به اسم مانتی لاک , این منطقه با دیگر جا‌ها کاملا متفاوت بود و پس از یک روز عالی‌ به النیدو بر گشتیم.

فردای آن‌ روز پس از ۶ ساعت حرکت با اتوبوس به پورتو پنیسزا رسیده بودیم و از دنیای زیر آب و آب شار لذت کافی‌ را بردیم .

روز بعد، در پالاون بیدار شدیم و به جزیره بوراکای رفتیم .در آنجا ما قصد رفتن به یک رستوران را داشتیم که آنجا را دیدیم و ساحل زیبایش خستگی‌ بر چشم نذاشت و هیچ وقت آدم از دیدن غروب محشره آنجا سیر نمی‌شود .

مکان‌های بسیاری برای کشف کردن بود و وقت ما هر روز کم تر میشد و اشتیاقمان به دیدن این همه زیبای بیش از پیش و  با پیدا کردن کی‌ بوکینگ  بعد از خوردن صبحانه , ساحلی پر از صدف را به من نشان داد و غواصی در آنجا عالی‌ بود با موج سواری بسیار خسته شدیم و به سوئیت برگشتیم و استراحت کردیم.

فردا زود تر از خواب بیدار شدیم  و به مانیل رفتم . در مانیل کیلیسایی به نام سن اهشینبود در نزدیکی آن‌ موزه ای‌ به همین نام نیز قرار داشت بعد از بازدید از آنجا به مرکز خرید رابینسن رفتیم و چون در شهر‌های قبل زمانی‌ برای خرید نداشتیم به همین دلیل دوس داشتیم این روز را به این کار بپر دازیم. از مرکز خریدای خوب اونجا شانگری اس ام و چاینا تاون بود .

بعد از خرید و گشتن در مراکز خرید برگشتیم و تمام شب را در مانیل بودیم و فردای آن‌ روز به تهران برگشتیم.

هتلی که اقامت داشتم

مناطق و جاذبه های گردشگری که دیدن کردم

از سبو بیشتر بدانیم

• موقعیت

سبو در شرق نگرو ، در غرب Leyte و جزایر بهول قرار گرفته است. استان متشکل از سبو جزیره، و همچنین 167 همسایه جزایر کوچکتر، که شامل درگذشت ماژلان، Bantayan، Malapascua، Olango و جزایر Camotes است.

• مختصات جغرافیایی

۱۰°۱۷′۰″ شمالی ۱۲۳°۵۴′۰″ شرقی / ۱۰.۲۸۳۳۳° شمالی ۱۲۳.۹۰۰۰۰° شرقی / 10.28333; 123.90000

• مساحت

15.816 میلیمتر

• روزهای یخبندان سالانه
    • توضیح کلی وضعیت اقتصادی

"Ceboom"، یک واژه مرکب از "سبو" و "بوم" برای توصیف توسعه اقتصادی در این استان استفاده شده است. با بسیاری از جزایر زیبا، سواحل شنی سفید رنگ، هتل لوکس و تفریحی، مکان های غواصی و سایت های میراث فرهنگی، گردشگران داخلی و خارجی بالا صنعت گردشگری سبو دامن زده اند. سبو به طور مداوم سهم بزرگی از گردشگران در فیلیپین، و تبدیل به دروازه توریستی به مرکز و جنوب فیلیپین به لطف موقعیت جغرافیایی مرکزی، در دسترس و منابع طبیعی آن است. این استان هر سال همچنین میزبان کنفرانس های مختلف ملی و بین المللی است.حدود 80 درصد از اپراتورهای حمل و نقل داخلی و بین المللی و کشتی سازان در فیلیپین در سبو واقع شده است. شرکت کشتی سازی در سبو حمل فله تا 70،000 تن وزن خالص (DWT) و fastcrafts دو هوللد تولید کرده اند. این صنعت در 4th بزرگترین کشور کشتی سازی در جهان ساخته شده فیلیپین.دیگر صادرات سبو عبارتند از: لوازم جانبی مد، گیتار، انبه خشک، carageenan، هدیه، اسباب بازی، ساعت، دوربین، قطعات الکترونیکی و لوازم خانگی.