خوانا نیست?
ورود جستجو ثبت نام

جاذبه های گردشگری پاریس

پاریس با دیدنی های فراوان

قبل از هر چیز باید بگم من اصلا اهل سفرنامه نوشتن نبودم  اما بعد از سفرنامه هایی که تو سایت‌های مختلف مثل سایت جوکس خوندم ، تصمیم گرفتم من هم سفرم به تور پاریس رو که سال گذشته با همسرم رفته بودیم رو براتون بنویسم. ضمنا اول یه توضیحی راجع به پاریس میدهم و بعد میرم سر اصل سفرنامه.

پاریس همیشه یکی‌ از جاهای مورد علاقه من بوده ، پاریس از نظر تاریخ ، ادبیات، شعر و فلسفه بسیار غنی‌ هست و کسی‌ نیست که این مساله رو ندونه ، سفر ما ۴ روزه بود اما الان می‌خوام به کسانی‌ که قصد رفتن به تور فرانسه رو دارن بگم که ۴ روز برای پاریس خیلی‌ کمه و حتما تعداد روزهای اقامتتون رو بیشتر کنید چون جذابیت‌های پاریس تمومی نداره و هر چی‌ وقت بیشتری داشته باشین ( ما به دلیل محدودیت مرخصی امکان بیشتر موندن تو پاریس رو نداشتیم) جاهای بیشتری رو میتونید ببنید.

۴ روز اقامتمان در پاریس چگونه گذشت؟

ما به دلیل زمان محدودی که داشتیم برای سفرمان جوری برنامه‌ ریزی کردیم که اکثر جاذبه هارو دیده باشیم هر چند ما بسته به سلیقمون کلا قید موزه دیدن رو زدیم(به جز موزه لوور)

صبح ۲۵ مرداد ۹۵ با ایرلاین ایران ایر به پاریس رفتیم و مدت زمان پروازمون ۵ ساعت بود.

هتل ما هتل لی‌ شموی بود که با این که ۳ ستاره هست اما از هر نظر بسیار مناسب بود ، از نظر دسترسی‌ و موقعیت جغرافیایی هم هتل لی شمویی عالی بود که در منطقهٔ ماره پاریس قرار گرفته بود

بعد از چک این هتل به اولین جایی‌ که باید میرفتیم قطعاً برج ایفل بود که خوشبختانه به هتل  ما هم نزدیک بود و با ۲۰ دقیقه پیاده روی به آنجا رسدیم. داخل برج ایفل به گونه‌ای طراحی شده که برای رفتن به بالاترین طبقه برج هم میتوانی‌ از آسانسور استفاده کنی‌ هم از پله های بالا بر,  که ما راه دوم رو انتخاب کردیم که تو صف نمونیم ، در حین بالا رفتن از پله ‌ها تمامی مناظر شهر را هم دیدیم که واقعا شهر زیبایی‌ بود.

بعد از برج ایفل به سمت پارس دود چمپ حرکت کردیم. آنجا باغ زیبا و بزرگی‌ بود که مردم برای تفریح و نشستن بر روی چمن به آنجا میروند.فضای آنجا ، مناظر و ساختمان‌هایش به سبک رنسانس ساخت شده بودن، آنجا محلی بود برای پیکنیک و نوشیدن زیر سایه برج ایفل.

در پارک پارس دود چمپ دیواری هست به نام دیوار صلح که به زبانهای مختلف کلماتی‌ مثل سلام، دوست , مهربانی نوشته شده است . در نزدیکی‌ پارک پارس دود چمپ به منطقه‌ای رفتیم به نام لاس اینولیدس که آن هم به سبک رنسانس طراحی شده و آرامگاه ناپلئون هم در آنجا بود. اما متأسفانه نتوانستیم از داخل آن دیدن کنیم چون زمانی‌ که ما به آنجا رفتیم آنجا بسته بود و در کنار آن موزه ارتش قرار داشت.هتلی در سمت چپ آنجا بود با همین نام لاس اینولیدس که گنبد طلایی‌ رنگی‌ داشت . نزدیکای شب بود و خودمون رو به یک رستوران فرانسوی مهمون کردیم ، رستوران  در میدان پولیک واقع شده بود، روز بعد طبق برنامه ایی که داشتیم می خواستیم از موزه لوور و بعضی‌ از مناطق باستانی دیدن کنیم ، در پاریس مناطقی هست به اسم منطقه لاتین پاریس که منطقه‌ای تاریخی‌ است و عمارت آن‌ به سبک اسپانیایی (لاتین) طراحی شدند. جاذبه‌هایی‌ مثل  لا سابیرن , دانشگاه پنتین که در گذشته‌های دور توسط هنرمندان اسپانیایی ساخته شده و همچنین کافهٔ پاریس تین  هم در منطقهٔ زیبا و هنری لاتین کورتر ساخته شده اند. در نزدیکی‌ دانشگاه قدیمیه پنتیان کلیسای کوچکی به اسم اتین دود منت قرار گرفته است که بالای آن‌ گنبدی طلایی‌ رنگ مثل کلیسای سنت ژیوا دارد.

پاریس پر است از کلیسا‌هایی به این سبک که یکی‌ از فاخر‌ترین کلیساها در عین کوچک بودنش کلیسای سنت ژنو است. در سمت غربی کلیسا در خیابان جرمان ساختمان بزرگی‌ است که در ساله ۱۹۲۰ ساخته شده که انجمن فرهنگی‌ هنری می‌باشد و به افتخار همینگوی(نویسندهٔ فرانسوی) و فیتز جرالد( تاسیس کننده) خیابان جرمان پر بود از کتابخانه‌های بزرگ قدیمی‌ که تبدیل به اثر باستانی شده اند.

در پاریس باغ ملی‌‌ معروفی‌ به اسم  لوگزمبورگ هست که هر توریستی حتما باید آن را دیده باشد، که در کنار باغ لوگزمبورگ کلیسای ایگلیس بنا شده است. بعد از بازدید از باغ لوگزمبورگ و کلیسای ایگلیس  در رستورانی همان نزدیکی‌ ناهار خوردیم و با مترو به اطراف رودخانهٔ منت مرا که در همسایگی روستایی با همین نام هست ، رفتیم. طبق اطلاعاتی‌ که به دست آوردم در سال ۱۸۸۰ این روستا توسط رینرا و  لترس بازسازی شده که در حال حاضر منطقهٔ تفریحی محسوب میشود و ارزش هنری دارد

یکی‌ از مناطق معروف در منت مرا کوار بسیلکا نام دارد. بعد از قدم زدن در کنار رودخانه منت مره به موزه لوور رفتیم که معروفترین موزه هنری در کل دنیاست.

بازدید از این موزه بزرگ تا ۱۰ شب زمان برد. که البته بهترین زمان برای دیدن از موزه لوور در روزهای چهارشنبه تا جمعه سات ۶ تا ۱۰ شب ( به خاطره خلوت بودنش) می باشد.

روز بعد، بعد از خوردن صبحانه به قصد دیدن از کاخ ورسای به اطراف شهر پاریس رفتیم که در آن اعضای خانواده سلطنتی که باعث انقلاب اروپا شدن ، زندگی‌ میکردن.

کاخ ورسای بسیار زیبا و با شکوه بود و باغ بزرگی‌ سر تا سر آن را احاطه کرده بود که به آن‌ زیبایی بیشتری داده بود .

در آنجا نیز، از بناهای دیگری به نام پتیت ترینس و کوین هملت دیدن شد. بازدید از بناهای تاریخی‌ و هنری آن‌ منطقه تمام روزمان را پر کرد.

در آخر به پاریس برگشتیم و شب را در اطراف برج ایفل بودیم و همان جا هم شام خوردیم.

هتلی که اقامت داشتم

مناطق و جاذبه های گردشگری که دیدن کردم

از پاریس بیشتر بدانیم

• موقعیت

پاریس در مرکز کمان رود سن قرار دارد و شامل ۲ قسمت جزیره مانند است. ایل سن لویی بخش کوچکتر و ایل دو لا سیته قسمت بزرگتر را تشکیل داده و شامل بخش قدیمی شهر است.

پاریس در زمینی بسیار هموار و صاف قرار گرفته‌است. ارتفاع شهر پاریس از سطح دریا در حدود ۳۵ متر می‌باشد. ارتفاع پست‌ ترین نقطه پاریس از سطح دریا در حدود ۲۴ متر از سطح دریا و بلندترین نقطه آن که مونتمارتر نام دارد دارای ارتفاع ۱۳۰ متر از سطح دریا می‌باشد. مساحت هستهٔ اصلی پاریس حدود ۱۰۵ کیلومتر مربع است، اما منطقهٔ شهری پاریس و حومهٔ آن در حدود ۱۴۵۷ کیلومتر مربع مساحت دارد که ۱۳۸ برابر هستهٔ اصلی شهر است. منطقهٔ شهری پاریس و حومه شامل چند شهر و تعداد زیادی روستا بوده که با توسعهٔ پاریس در دهه‌های گذشته بصورت قسمتی از شهر درآمده‌اند. وسعت هسته اصلی شهر پاریس به جز دو پارک وسیع به نام‌های پارک بولونی و پارک ونسن در حدود ۸۷ کیلومتر مربع می‌باشد.

• مختصات جغرافیایی

۴۸°۵۱′۲۴″ شمالی ۲°۲۱′۰۳″ شرقی / ۴۸.۸۵۶۶۷° شمالی ۲.۳۵۰۸۳° شرقی / 48.85667; 2.35083

• مساحت
    ۱۰۵٫۴ km۲ (۴۱ sq mi)
  • ارتفاع از سطح دریا

بالاترین بلندی    ۱۳۱ m (۴۳۰ ft)

کمترین بلندی    ۲۸ m (۹۲ ft)

• جمعیت

649.6 میلیمتر

• روزهای یخبندان سالانه
  • توضیح کلی وضعیت اقتصادی

پاریس بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است. این شهر به تنهایی نزدیک به ۵۳۳ میلیارد یورو یعنی نزدیک به ۲۵٪ تولید ناخالص داخلی فرانسه را در دست دارد. پاریسی‌ها با دارا بودن ۴۲٬۷۰۰ دلار تولید ناخالص سرانه رتبه اول را از این نظر در قاره اروپا را دارا هستند. دفتر مرکزی ۳۶ شرکت از ۵۰۰ شرکت برتر جهان در پاریس قرار دارد که پس از توکیو از این نظر رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.منطقه «لا دفانس» در شهر پاریس به عنوان مهمترین مرکز اقتصادی اروپا شناخته می‌شود. این شهر میزبان شماری از برجسته‌ ترین سازمان‌های بین‌المللی هم‌چون یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی بین‌المللی است.

در دهه هفتاد صنایع بطور کامل از درون شهر خارج شدند و موسسات از شکل سنتی خود به شکلی مدرن تبدیل گشتند. رونق اقتصادی پاریس را به یکی از گران‌ترین نقاط شهری دنیا تبدیل کرد و پاریسی‌ها نیز یکی از بالاترین درآمدهای سرانه اروپا را بدست آوردند. به خاطر این رشد سریع و ایجاد فاصله طبقاتی بین پاریس و حومه آن در طول دهه ۱۹۸۰، در طی سال‌های اخیر تظاهرات و درگیری‌های فراوانی بین ساکنان حومه پاریس و نیروهای دولتی صورت گرفته است، که از این جمله می‌توان به تظاهرات گسترده حاشیه‌نشینان و مهاجران در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد.