خوانا نیست?
ورود جستجو ثبت نام

جاذبه های گردشگری پوکت

تور ترکیبی پوکت کرابی سامویی در تایلند

سلام به همهٔ دوستان , در اینجا می‌خواهم سفرنامه ی سفر به این ۳ شهر زیبا رو براتون بنویسم. در تابستان ۹۵ من به همراه همسرم سفری ۶ روز به مقاصد بالا داشتیم که برای آشنایی بیشتر  شما تصمیم گرفتم سفر نامه ام را به اشتراک بذارم.

در ابتدا به پوکت رفتیم و در هتل ۴ ستارهٔ دوانگجیت ریزورت  مستقر شدیم،هتلی با ساحل اختصاصی که در منطقه ی پاتونگ قرار داشت . بعد از چک این اتاق و کمی‌ استراحت تصمیم گرفتیم به بیرون برویم و از تمامی‌ لحظاتمان برای دیدن جاذبه های این شهر زیبا استفاده کنیم.

شهر پوکت سراسر پوشیده از مزارع است که علاوه بر مزارع پر است از سواحل زیبا، معابدی که جذابیت  پوکت را چند برابر کرده همچنین تعداد زیادی توریست که از جاهای مختلف دنیا به پوکت می‌آیند،در پوکت ورزش‌های آبی‌ ماساژ اسپا و زندگی‌ شبانه  اولین چیزهایی است که نظر مسافران تور پوکت را به خود جلب می نماید.

بعد از این که تا حدودی با این شهر آشنایی پیدا کردیم به هتل برگشتیم تا استراحت کنیم و از فردا از جاذبه‌های آن دیدن کنیم

صبح فردا بهد از صبحانه به اتفاق همسرم به فنگ نگاه بای رفتیم، این منطقه در پوکت اولین  جایی‌ ایست که به همهٔ توریستها به خاطر زیبایی چشمگیر منظره آن هم با قایق پیشنهاد میشود، یکی‌ از جاهایی‌ که در این منطقه برایم بسیار خاص بود صخره ایی بود که از آبه سبز رنگی‌ خارج میشد و به جزیره میرفت،منطقهٔ فنگ نگاه بای منطقه‌ای است که افرادی که از سرو صدای زندگی‌ شهری فراری هستند و به دنبال آرامشند بهترین منطقه است،در آنجا ما از جزیره جیمز باند وا کوهپنیی که در بای قرار گرفته دیدن کردیم و با قایق سواری‌ در منطقهٔ بای و جزایر  کوه پنیی و جیمز باند از دیدن آن همه مناظر زیبا و طبیعت فوق‌العادهٔ آنجا شگفت زده شدیم،سپس راهی رستوران پان یاه شدیم که در آنجا انواع غذاهای تایلندی سرو میشد که من زیاد دوست نداشتم اما همسرم از طعم غذایش تعریف میکرد.

ویوی رستوران عالی بود و با آنجا هماهنگی‌ داشت قیمت غذاها و حق سرویس هم معقول بود.بد از غذا کمی‌ قدم زدیم و در منطقهٔ بای به غواصی و قایق سواری‌ رفتیم و لحظاتی مهیج رو تجربه کردیم،بعد از آن به یکی‌ از سالن‌های ماساژ که در همان منطقهٔ بای بود رفتیم و لحظاتی پر از آرامش را در آن محیط آرام تجربه کردیم.بعد از ماساژ همچنان قصد گردش داشتیم ساعت حوالی ۹ شب بود که به مرکز شهر پوکت رفتیم شبهای پوکت بسیار شلوغ و زنده هست انگار که تازه روز شروع شده ، آنجا پر از کافه تریا اجرای موسیقی‌ و نمایشهای سنتی‌ و محلی , بار رستوران انواع غذا و نوشیدنی‌ بود در آنجا هر چه میخواستیم پیدا میشد،یکی‌ از مناطق تفریحی بسیار معروف در آنجا تایگر اینترتیمنت  بود .

روز دوم سفرمان بد از خوردن صبحانه و آماده شدن هتل را به قصد بازدید از جاذبه پوکت فنتسی ترک کردیم که فانتاسیا پارکی‌ ایست که مارو با فرهنگ مردم تایلندی شنا می‌کند.

پارک نامبرده شده معماریش تلفیقی از سبک سنتی تایلندی و مدرنیته میباشد.در پارک غرفه‌های زیادی بودن که شامل اجرای تئاتر نمایش فیل‌ها ،رستوران‌های فود کورتی،مرکز خرید  و هر چیز دیگری که انتظارش را چه داشته باشین چه نداشته باشید در آنجا می‌بینید.

تا ساعت ۶ آنجا بودیم و بعد از شهر قدیمیه پوکت (جایی‌ که باز سازی نشده و به همان صورت قدیمی‌ باقی‌ مانده است) دیدن کردیم ، که مربوط به قرن ۱۹ میشد و در آنجا اماراتی به سبک پرتغالی و چند مرکز خرید بزرگ دیده میشد،همچنین کافه موزه و خیابان‌هایی‌ که ارزش عکس گرفتن را دارند در آنجا به چشم میخورد ، شام را در لیم خردیم لیم در شمال سواحل پاتونگ قرار گرفته بود، محیط آنجا بسیار دوست داشتنی و پرسنل‌هایش بسیار گرم و صمیمی‌ برخورد میکردند ، و در سرویس دهی‌ بسیار عالی بودن آنها ما را به خوردن یک غذای‌ امروزی تایلندی ترغیب کردند.

روز سوم سفرمان , ما به کرابی رفتیم و در هتلی به نام ایبیس ساکن شدیم.کرابی منطقه‌ای عالی برای تجربه آرامش و شنیدن امواج کرانهٔ جنوبی تایلند می باشد. اول از همه ما در کرابی به ساحل ریلی رفتیم که صخره هایی بلند اطراف ساحل را محاصره کرده بودن ساحل آنجا خلوت و دنج بود و از شلوغی و سر و صدا خبری نبود. بد از آنجا ما به منطقهٔ فرا ننگ‌ رفتیم برای یک رانندگی  مهیج که میتوانی‌ کل مناظر زیبای منطقهٔ ساحلی کرابی را ببینیم بعد از آن تصمیم گرفتیم در کرابی برنامهٔ مهیج تری رو تجربه کنیم برای همین به منطقهٔ رای لح‌ رفتیم و در آنجا صخره نوردی کردیم که خیلی‌ خوش گذشت اما به خاطره شلوغی آنجا  بعد از رای لح‌ به دنبال منطقهٔ آرام تری بودیم جزیره ای به نام کوه لند که خارج از شهر واقع شده ، در کوه لند غواصی و دیگر ورزش‌های آبی و همچنین ماساژ و اسپا هم سرویس داده میشد،سپس برای شام به رستورانی رفتیم که در آن همهٔ گوشتها به صورت حلال زبح می‌شدند انواع غذاهای دریایی‌ نیز سرو میشد، بعد از آن‌ به هتل رفتیم و بعد از جم کردن وسایلمان خوابیدیم.

صبح ۴مین روز سفرمان ،بعد از خوردن صبحانه و چک اوت هتل به سامویی رفتیم در سامویی قصد داشتیم به جای هتل یک سوئیت اجاره کنیم بعد از پیدا کردن سوییت مورد نظرمان به جزیره رفتیم برای گردش و آشنایی با محیط آنجا،

سامویی  جزیره ای خاص و منحصر به فرد در تایلند محسوب میشود، مناظر آنجا بسیار با شکوه بود و می‌توانستی ناظر طلوع و غروب خورشید در ساحل باشی‌ ، در حالی‌ که اطراف ساحل سر تا سر پوشیده شده از درختان گرمسیری بود.

اول از همه به ساحل بفوت رفتیم که  به ۲ قسمت تقسیم شده بود یک قسمت روستایی بود برای ماهیگیری که در شرق بفوت واقع شده بود و در قسمت غربی بفوت یک ساحل جدا و بزرگ بود در آنجا ،ماهیگیران

بومی ، مغازه‌های فروش چوب کافه های کوچک که در آن‌ غذاهای خوشمزه ی تایلند طبخ میشد دیده میشد، بعد از خوردن نوشیدنی‌ از غرفه هایی که در آنجا سوغات همان منطقه را میفروختند خرید کردیم که قیمتشون هم ارزان بود،چیزهایی‌ مثل مرجان‌های دریایی‌ گردنبند دستبند چوبی و ،....

در هنگام غروب هم در آنجا بودیم و نظاره گر غروب خورشید در ساحلی با آن‌ همه زیبایی‌ بودیم،

ساعت حوالی ۹ شب بود که از آنجا به ساحل چونگ رفتیم و در قسمت مرکزی ساحل چونگ رستورانی بود که شام را هم در آنجا خوردیم،منطقهٔ دیگری در آن‌ اطراف بود که بیتنگ نام داشت و پر از درختان نارگیل بود و مردم در آنجا مشغول تفریح و رقص بودن

روز ۶ ام بعد از خوردن صبحانه به مارین پارک رفتیم که شامل ۴۲ جزیره میشد و منطقه ی بسیار بزرگی‌ به نام کوه وا داشت جالب است که بدانید فیلم تاه بیچ در آنجا فیلمبرداری شده است. تاه مارین پارک را همه به خاطره غواصی  می‌شناسند که من هم برای آخرین بار آنجا غواصی کردم

. کسانی‌ که تمایل به کارهای هیجان انگیز تری دارن میتوانند از صخره هایی که پانصدمتر ارتفاع دارن و اطراف تالاب هس بالا بروند و صخره نوردی کنند ، بعد از تفریح و ماجرا جویی‌ در مارین پارک بقیه زمان باقی‌ مانده را به خوردن شام و خرید و قدم زدن گذراندیم.فردای آن روز بعد از جمع کردن وسایلمان و تحویل سوئیت به فرودگاه بین المللی سامویی رفتیم و به تهران برگشتیم

تمام

هتلی که اقامت داشتم

مناطق و جاذبه های گردشگری که دیدن کردم

از پوکت بیشتر بدانیم

• موقعیت

پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که به مروارید دریای آندامان معروف است. به دلیل سواحل زیبا و آب شفافش شهرت بسیاری دارد. این جزیزه زیبا و منحصر به فرد در هشتصد و شصت و هفت کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد و در اقیانوس هند واقع شده است. بیشتر محیط این جزیره را جنگل و کوه  فرا گرفته که از شمال تا جنوب آن را شامل میشود

• مختصات جغرافیایی

۷°۵۳′۲۴″ شمالی ۹۸°۲۳′۵۴″ شرقی / ۷.۸۹۰۰۰° شمالی ۹۸.۳۹۸۳۳° شرقی / 7.89000; 98.39833

• مساحت

2,219.5 میلیمتر

• روزهای یخبندان سالانه
  • توضیح کلی وضعیت اقتصادی

از قرن شانزدهم میلادی تا قرن بیستم منبع اصلی درآمد مردم پوکت استخراج قلع بود تا اینکه امروزه هویت این جزیره به خاطر استقبال بیشماری از توریست ها بر پایه گردشگری و تولید لاستیک در جهان تغییر پیدا کرده است