خوانا نیست?

جاذبه های گردشگری پاتایا

دیدنی های شهر پاتایا و بانکوک

سلام به همه ی دوستان و دوست داران سفر:

من مدت ها بود که قصد داشتم با چند نفر از دوستان صمیمی ام سفری به جنوب شرق آسیا داشته باشیم ، قصد ما رفتن به تور ترکیبی بانکوک پاتایا بود و این اولین سفر ما به تایلند نیز بود. تعداد روزهایی که برای سفرمان در نظر گرفته بودیم 5 روز بود ، با توجه به اینکه می خواستیم نهایت استفاده از این 5 روز را ببریم ، قبل از سفر ، درباره تمامی جاذبه های گردشگری سه شهر بانکوک - پاتایا – پوکت ، تحقیق کردیم و اینکه کدام جاذبه های گردشگری را باید اولویت قرار دهیم ، سرچ کردیم تاریخ رفت 26 مارچ تا 2 آوریل با ایرلاین قطر بود.

بعد از رسیدن به فرودگاه بین المللی بانکوک با کرایه کردن ماشین به پاتایا رفتیم. فاصله زمانی بانکوک تا پاتایا تقریبآ 2 ساعت بود.  بعد از چک این کردن در هتل 3 ستاره ی sunshine hotel ،ساعت 5 بعد از ظهر بود که تصمیم گرفتیم کمی بیرون برویم و با آنجا و تفریحاتش آشنا شویم، کمی بعد از آن به یک سالن با اجرای زنده و تاتر که در تایلند بسیار معروف بود رفتیم اسم آنجا آلسازارشو بود که قسمتی برای بازی تاتر و اجرای رقص آماده بود، که اجراکننده گان بر روی آن استیج می رفتند و با لباس هایی که به سبک تایلندی بود رقصی اجرا می کردند. آنجا پر از نوشیدنی و غذاهای تایلندی و دریایی بود و همچنین صدای موسیقی که در فضا بی تاثیر نبود. ما تا آخر شب آنجا بودیم و بعد به سمت هتلمان رفتیم.

روز دوم سفر به پاتایا:

صبح زود صبحانه را در هتل خوردیم سپس به اتفاق دوستانم به یکی از سواحل پاتایا رفتیم و با قایق های موتوری موجود در آنجا تمام خلیج تایلند را گشتیم و با قایق به جزیره ای رسیدیم که به آن Koh Lan می گفتند و در آنجا شنا و قواصی کردیم و لحظات بسیار خوبی داشتیم. غواصی در آب زلال آنجا بسیار هیجان انگیز بود. در آنجا فعالیت های سرگرم کننده دیگری مثل چتربازی ، اسکوترآبی ، قایق رانی ارایه می شود. گشت و گذار در Koh Lan بسیار هیجان انگیز بود و ما جدای از قدم زدن در سواحل آن جا و عکاسی  تمام زمانی که در آن محل بودیم مشغول شنا ، غواصی یا قایق رانی بودیم. مناظر آنجا بسیار زیبا و به یاد ماندنی بود . بعد از آمدن از Koh Lan به هتل رفتیم و به علت خستگی سریعآ به خواب رفتیم.

روز سوم در تور پاتایا:

بعد از خوردن صبحانه ، پس از مشورت با دوستان تصمیم گرفتیم به باغی معروف در پاتایا که به آن Nong nooch می گفتند برویم. محبوبیت باغ Nong nooch در سراسر دنیا به خاطر فیل های است که در آنجا تردد می کنند و دیگر معروفیتش به خاطر اجرای نمایش های فرهنگی و سنتی تایلندی است. علاوه بر این ، باغ Nong nooch از نظر طبیعی بسیار زیبا و چشم گیر بود و درآنجا گردشگران تور پاتایا می توانند با انواع گونه های گیاهی کشورهای گرمسیری ، موسمی و منطقه ی جنوب شرق آسیا آشنا شوند.

رقص های سنتی یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیزی بود که تا به حال ندیده بودم. در مراسم اجرای رقص، زنان و مردان تایلندی به صورت دسته جمعی با لباس های سنتی تایلندی میرقصند ودر طول رقص ، آهنگ موجود  را با آلات موسیقی سنتی خاص تایلند می نوازند. مراسم اجرای رقص همه روزه برگذار می شود که جدای از آن مراسم دیگری مثل مراسم شکرگذاری و مذهبی ، نمایشگاه های هنری ، نقاشی و همچنین اجرای بی نظیر فیل ها اجرا می شوند. نمایش فیل ها و دیگر اجراهای زنده 4 بار در طول روز برای توریست ها و گردشگران در باغ Nong nooch برگذار می شود. در ضمن در آنجا توریست هایی را دیدم که به صورت دسته جمعی مشغول بازی های بسکتبال ، والیبال و فوتبال بودند که ما هم با آنها همراه شدیم و فوتبال بازی کردیم. آن روز برای من یکی از بهترین و مهیج ترین روزهای سفرم به تور پاتایا  بود که این البته به سلیقه ی افراد هم بستگی دارد. ساعت حوالی 11 شب بود که با دوستانم بسیار خسته به هتل برگشتیم و استراحت کردیم.

روز چهارم سفر  :

بعد از صبحانه ، قرار بود که روزهای باقی مانده را در بانکوک بگذرانیم و با جاذبه های آن جا نیز آشنا شویم. ساعت 10 من و دوستانم پاتایا را ترک کردیم و حوالی 1 ظهر به بانکوک رسیدیم. نکته ای می خواستم بهتون بگم درباره ی وسایل نقلیه در پاتایا و بانکوک که در آنجا برای رفتن به بانکوک هم وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس ، ترن موجود است و هم می توان با ماشین های سواری و یا ون به آنجا رفت که این موضوع بستگی به تعداد افراد دارد. بعد از چک این کردن در هتل 4 ستاره Holiday inn وسایلمان را در اتاق گذاشتیم و بعد از دوش گرفتن و کمی استراحت به بیرون رفتیم تا با شهر بانکوک آشنا شویم. بعد از گشت و گذار به خرید رفتیم که قیمت لباس ها در آنجا به طرز باورنکردنی ارزان بود. اصلآ متوجه زمان نشدیم و به رستورانی در مرکز شهر رفتیم و بعد از آن به هتل برگشتیم.

روز پنجم در تور بانکوک :

بعد از سرو صبحانه قصد داشتیم به سافاری واقع در مارینه پارک برویم. مارینه پارک از 4 بخش تشکیل شده است . سافاری پارک ، پارک پرندگان ، قسمت بازی ها و جزیره Macaw از جاذبه هایی که در آنجا بسیار برایم سرگرم کننده بود را می خواهم توصیف کنم. با دست زدن برای دلفین ها آن ها تشویق به آب بازی می شوند که خود مردم بومی به آن رقص دلفین می گفتند. رستوران هایی که در آنجا ، غذاهای ارگانیک ، گوشت حیواناتی که اسمشان هم برایم عجیب بود سرو می شد. ناهار ما غذای هندی بسیار لذیذ و پر ادویه ای بود که در منطقه ی Seren خوردیم. تا ساعت 9 در سافاری پارک بودیم و سپس به هتل برگشتیم.

روز ششم در بانکوک:

بعد از اینکه صبحانه خوردیم و از هتل بیرون آمدیم قصد ما آشنایی با تاریخ و سنت مردم آنجا بود , به همین دلیل بازدید از معابد باستانی قطعا می توانست گزینه ی خوبی باشد.

در شهر بانکوک بالغ بر 2600 معبد ساخته شده که این تعداد معبد فقط در یک شهر بانکوک نشان دهنده ی این است که مردم تای به مسایل روحانی و مراسم مذهبی شان ( که سینه به سینه از نیاکانشان به آن ها رسیده ) بسیار پایبند هستند. دین اکثریت مردم بوداییسم یا هندوییسم می باشد. یکی از زیباترین و بزرگترین معابد ، معبدی است  که جلوی درب ورودی آن پیروان آیین بودا مجسمه ای از بودا از جنس طلا ساخته اند که وزن مجسمه 5.5 تن تخمین زده شده است.

معبد Po یکی دیگر از معابدی بود که ما به آنجا رفتیم، طبق نوشته هایی که آنجا نصب شده بود ، Po قدیمی ترین معبد بودایی ها در شهر بانکوک است.

روز هفتم:

بعد از خوردن صبحانه ، این روز آخر سفرمان به تور تایلند بود برای همین بعد از جمع آوری وسایلمان تنها 2 ساعت زمان داشتیم که آن زمان کوتاه را در یک کافه تریا گذراندیم و بعد از check out به فرودگاه رفتیم و به خانه هایمان برگشتیم .

هتلی که اقامت داشتم

مناطق و جاذبه های گردشگری که دیدن کردم

از پاتایا بیشتر بدانیم

• موقعیت

پاتایا در جنوب شرقی شهر بانکوک و در مسافت صد و شصت و پنج کیلومتری این شهر واقع است. این شهر ساحلی کوچک در کشور تایلند واقع شده و یکی از مناطق گردشگری مهم آن محسوب میشود.

• مختصات جغرافیایی

1,110.7 میلیمتر

• روزهای یخبندان سالانه
    • توضیح کلی وضعیت اقتصادی

پاتایا از نظر گردشگردی برای مردم این منطقه بسیار مهم است زیرا مردم این شهر ساحلی بیشتر درآمدخود را طریق گردشگری کسب میکنند از اجاره دادن موتور سیکلت گرفته تا اجاره دادن سایبان در کنار سواحل و از جمله درآمد های مردم این منطقه محسوب می شود.